1 چنانچه در یک کسب و کارتوسعه یافته بنیان گذار ،قادر به انجام همه کارها نباشد چه اتفاقی می افتد؟
مهمترین فاکتور ها در تعریف بازاریابی محتوا “توجه”و “اعتماد” است.اگر به وضوح مشخص نکنیم که چه کسی هستیم و چه کاری انجام میدهیم هیچ کس علاقه مند به برقراری ارتباط با شما نخواهد بود و نخواهد داشت.مخاطبان باید درک کنند که به چه دلیلی باید با شما ارتباط برقرار کنند و شما چه صورت مسٔله ای را از آنان حل میکنید.
اگر در کسب و کار خود شما حاشیه سود طوری تعیین شده که نتوانید با جایگزین کردن کسی به جای خود همچنان سود کنید به دردسر افتاده اید.شاید فکر کنید که تنها کاری که می شود انجام داد برای سود بیشتر بالا بردن قیمت هاست.افزایش قیمت مشتری های شما را به سمت رقبایتان سوق می دهد.
2آنها در بازاری بزرگ فعالیت می کنند.
Awareness
همه درآمدهای یکسان نیستند، قابلیت پیش بینی در کسب و کار به شدت دست کم گرفته میشود به طور کلی کسب و کار هایی در طول زمان موفقند که دارای یک معدل پیشبینی درآمدی است. شرایط برای کسب و کارهایی که افت و خیزهای شدید دارند و آنهایی که با مشتریانشان به صورت پروژه ای کار می کنند بسیار سخت تر است.اگر کسب و کاری با درآمد ثابت ماهیانه دارید در این صورت کار ساده تر خواهد بود. شما می توانید بر روی ابزار ها، فناوری ها و نیروی کار مورد نیاز برای رشد سرمایه گذاری کنید زیرا از قبل در آمد پایه خوبی دارید همچنین می توانید حاشیه سود و جریان گردش سالی تانرا با دقت تخمین بزنید.اگر درآمد حاصل از کسب و کارتان تناوبی و متغیر است به این فکر کنید که چطور میتوانید آن را ثابت تر کنید.درآمد کمتر اما ماهیانه و تکرار شونده
خیلی مهم است که در طول زمان درآمد منطقی از هر مشتری داشته باشید ” ارزش مادام العمر”
شرکتهای تازه تأسیس موفق دارای برندهای جمع و جور به یاد ماندنی و خوب اجرا شده هستند آنها در محاوره ها راحت استفاده می شوند.اطمینان حاصل کنید که به ساختن یک برند قوی و واقعی در کسب و کار تو ن فکر کردهاید نه فقط وب سایت نه کلمات کلیدی ،بلکه یک برند قوی ، کاملا کوتاه و به خاطر سپردنی که با یک طراحی در سطح جهانی به خوبی اجرا شده و معرف ارزش مشخصی باشد.مردم دوست دارند عاشق برند شوند بنابراین به این قسمت از کسب کارتون بها بدهید. هر چند که در ظاهر کسی به شما عملاً نمی گوید که به دلیل عدم اعتماد به طراحی برندتان تعمیم دارد شما را ترک کرده و مشتری رقیبتان شود ولی در عمل چنین اتفاقی می افتد.
متوجه باشید که شما طراح نیستید به محض اینکه کسب و کارتان را راه اندازی و اجرا کردید این موردی است که باید آن را جدی بگیرید. پس به خاطر داشته باشید که شما طراح نیستید به محض اینکه کسب و کارتان را راه اندازی و اجرا کردید این مورد را جدی بگیرید و از کمک واقعی دیگران بهره مند شوید. طراحی را پیدا کنید که بتواند کاری با کیفیت بالا برای تان انجام دهد.واقعاً رقابت کنید و یا حتی در بین رقبا عالی باشید. بهترین بخش کار این است که تولید محتوا یا محتوا یک برند سازی بزرگ است.
کلید کارها و استار تاپ ها توسط یک تیم بنیانگذاری میشود. راه اندازی یک کسب و کار، فراز و نشیب های زیادی دارد که به تنهایی از عهده آن برنمیآیید، حتماً یک نفر را با خود همراه کنید.ترجیح می دهم صاحب نیمی از یک شرکت میلیون دلاری باشم تا صاحب کل شرکت ۱۵۰ هزار دلاری.
8
کسب و کارهای بزرگ انتخاب میکنند که قصد انجام چه کاری را دارند و آن را بی نهایت عالی انجام میدهند رسیدن به سطح جهانی عموماً بسیار زمان بر بوده و به افراد زیاد و میزان قابل توجهی پول نیاز دارد.
اگر کسب و کار شما به جای یک وظیفه اصلی بر روی چندین موضوع تمرکز دارد می تواند نشانه آن باشد که شما به دردسر افتاده اید. ممکن است اعتماد لازم به توانایی خود برای قرار گرفتن در کلاس جهانی و جذب مشتری های لازم را نداشته باشید نه گفتن را یاد بگیرید . در عوض روی یک موضوع خاص به سطح کلاس جهانی برسید.
9
فرض کنید که شما درماه ۶٫۰۰۰٫۰۰۰درآمد دارید و هرماه ۱۵% افزایش پیدا می کند پس بعد از ۲ سال شما صاحب کسب و کاری با سود ۲٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫پس از ۳ سال ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫زیاد به این فکر نکنید که در سال چقدر پول در بیارم به این بنگرید در ماه سود کارتان را افزایش بدهید و هر ماه رشد داشته باشید
10
کسب و کارهای بزرگ از رویه سریع پولدار شدن و فرا بهینه شدن پرهیز میکنند آنها بر روی راهبردهای منسجم و درازمدت تمرکز می کنند و انتشار سطحی در روزنامه و انتشار پیدا کردن وجهه عمومی نشر محتوای سودمند پرورش ارتباطات مهم و توسعه یک فرهنگ شرکتی قدرتمند همه مثال هایی از راهبرد های منسجم و درازمدت بوده قرار نیست در کوتاهمدت به کامیابی منجر شود
اما عوامل سازنده یک شرکت قدرتمند است
از روزی که کسب و کار خود را شروع میکنید به این عوامل فکر کنید که به شیوه ای عمل کنید که گویی در حال ساختن برندی هستید که میتوانید آن را به فرزندان منتقل کنید فراموش نکنید که این ویژگیها باید گام به گام مهار شوند و اطمینان حاصل کنید که کسب و کاری که می سازید این ارزش را دارد که مشتریان به آن ارجاع داده شوند.
گاهی اوقات محتوا ( بازاریابی محتوا) شکست می خورد چرا که کسب و کار اساساً شکست خورده است.گاهی اوقات بازاریابی محتوا شکست می خورد به دلیل اینکه محتوا ، محتوای خوبی نیست یا به اندازه کافی خوب نیست.درعین حال بازاریابی محتوا ممکن است شکست بخورد حتی اگر کسب و کار و محتوا هر دو خوب به نظر برسد این حالت تنها زمانی روی میدهد که راهبرد کسب و کار از منطق پولسازی ضعیفی برخوردار است و هیچ ارتباط منطقی بین محتوا و کسب و کار وجود نداشته باشد بعضی از تولید محتوا در حوزه جغرافیایی(بعدجغرافیا)شکست می خورد
مثل اینکه یک شرکت تولید آجر محلی میاد و یک وب سایت بین المللی طراحی می کند که کار طراحی عالی شما را به نمایش بگذارد این طراحی ممکن است که توجه وسیعی را در سطح جهانی به خودش جلب کند اما در آن زمان منطق پولسازی شکست میخورد..
اما اکثر کسانی که محتوا را میبینند محلی نیستند بنابراین نمی توانند مشتری شما باشند این موضوع(منطق) حتی در سطح موضوع هم دچار شکست می شود چرا که طراحی سایت بر اساس نوع طراحی بیشتر مورد توجه طراحان قرار می گیرد.باید رابطه منطقی میانه محتوای تان و مخاطبانتان و هر چیزی که به فروش میرسانید وجود داشته باشد. مادامی که در حال رشد رهبری بازاریابی محتوای خود هستید به این فکر کنید که آیا از لحاظ منطقی مصرف کنندگان محتوای شما به کسب و کارتان کمک خواهند کرد؟ ایا نیاز هست چیزی تغییر کند تا اطمینان حاصل شود که این منطق درست کار میکند؟
توسل به ایمان در بازاریابی محتوا
حالا شما مبانی بازاریابی محتوا و علت شکست آنها را می دانید پس متوجه شده اید که به یک محتوای عالی، یک کسب و کار عالی و یک رابطه منطقی بین آنها نیازمندید.
تعداد بازدید ماهیانه وبسایت
خیلی از آدمها طاقت پشتیبانی از چیزی که نتیجه نی نداشته باشد را ندارند بازاریابی محتوا به طور ذاتی، تمرینی دراز مدت میخواهد خیلی از وبلاگ نویس های درجه یک ماهها و سالها تولید محتوا می کنند قبل از اینکه توجه چندانی را به خود جلب کنند این امر طبیعی است و چند دلیل برای آن وجود دارد.
۱).بازاریابی محتوا یعنی ایجاد اعتماد و شما نمی توانید یک شبه اعتمادسازی کنید. اعتماد در فضای آنلاین حیاتی است و جزء لاینفک مردم برای خواندن و دیدن و به اشتراک گذاشتن محتوا وب سایت های جدید عجلهای ندارند شما باید در طول زمان اعتماد آنها را جلب کنید.و ناگزیرید که این کار را با ساخت پایدار یک برند محتوا انجام دهید. مگر آنکه یک کارآفرین شناخته شده باشید.
۲) جا افتادن بعضی کانال ها زمانبر است گوگل وب سایت های قدیمی بالینک هاو محتوای بشر را ترجیح میدهد .مثلاً اگر ما یک مطلبی را درباره لوگو در روزهای اولیه طراحی سایت میگذاشتیم شاید اونقدرها هم باز خورد در سایت نداشت ولی وقتی سایت بازدیدش بالا ترافیک بالا تر می رود.
۳) زمان نسبتاً زیادی می برد تا در جامعه ای مجازی تبدیل به عضوی مهم و با ارزش شوید. شما یک مدرک دکترا که می خواهید بگیرید ۷ سال طول میکشد و بعد از آن تازه با طبابت و معالج هم بیمارستان کار کردن و مطب زدن می توانید در عرض چندین سال متوالی به دکتری عالی تبدیل شوید.حال چگونه انتظار دارید که با چند روزی کار کردن در محیط آنلاین به اسطورهای پربازدید تبدیل بشوید.چرا؟ چون پی بردن به علایق اعضای گروه برای شما زمانبر است و اینکه آنها یاد بگیرند شما عضو ارزشمندی برای گروه هستید نیاز به زمان دارد.
۴) یافتن جایگاه تا نیاز به زمان دارد.درک دیدگاه شما و چیزی که مخاطبان شما دوست دارند چقدر اهمیت دارد این کار به سرعت عملی نمیشود در این راه باید انتظار آزمون و خطا داشته باشید
۵) محتوای خوب، خود محتوای خوب تولید میکند. ایجاد و ارتباط بین این پست ها پست های مهمان در زمینه وب سایت شما که مورد استقبال قرار گرفته یا پست هایی در رابطه و ادامه پست هایی که قبلا بازدید بالایی داشته مورد استقبال بوده میتواند ارزش به همراه بیاورند وقتی شما محتوا تولید نموده و موفقیتی خلق می کنید، به دست آوردن موفقیت های بیشتر می شود.
اصول بازاریابی محتوا
طرح ریزی یک محتوا کار مهمی است. شما قرار نیست هر محتوایی را به سرعت منتشر کنید بلکه باید این کار را هدفمند انجام دهید
استراتژی محتوای ۱۰ دقیقه ای
به خاطر سپردن چیز خوبی است ولی اصل ماجرا در تهیه محتوا نوشتن است در تولید محتوا بداهه کاری نکنید حتما تحت یک سوال
۱)نگرش : یعنی هدف شما بعد از رسیدن به بالاترین حد پتانسیل چیست؟
۲)ارزش های کلیدی معرفی کننده محتوای شما چه هستند؟
۳)الهامات: در کجا به دنبال الهامات هستید؟
۴) استراتژی : تعریف از استراتژی در پی تولید محتوای خود دارید؟( ساخت ماشین
۵)جوامع هدف
۱) تولید محتوا تان باید هدفمند باشد زیرا هدف نهایی آن ثبتنام مشتریان است ولی اینکه انتظار داشته باشید که مستقیما به مشتری تبدیل شوند این زهی خیال باطل. بازاریابی محتوا یک استراتژی درازمدت است مزیت تکنیک بازاریابی با پاسخ مستقیم.
مخاطبان هدف: برای چه کسانی تولید محتوا میکنیم؟
شناخت مخاطب محتوای تان دو راه وجود دارد یکی از آنها ایجاد آواتار مشتری
است .customer Avatar
که توصیف می کند مشتریان ایده آل شما چه کسانی هستند و خواسته ها و نیازهای شان چیست و در محتوای شما به دنبال چی هستند.
مثال) یک شخصی کارآفرین و دنبال ایجاد وب سایت جالب توجه کسب و کار
بر اساس آواتار به ها، شما برای این شخص کارآفرین محتوای ایجاد کنید اولین محتوا را از طریق گوگل پیدا می کند در حالی که هیچ اطلاعاتی از وجود شرکت شما ندارد سپس او به واسطه اعتماد به عنوان مشتری نام نویسی می کند اما این روش روش مناسبی شاید نباشد
یک جامعه را در نظر بگیرید و به اعضای آن در خصوص نیازهایشان کمک کنید
یک محتوای با کیفیت
همه انواع محتوای یکسان نیستند پس به کمیت محتوای تولیدی شما جایزه نمیدهند می توانید هزاران پست بی اثر بنویسید و نشر بدید ولی هیچ سودی عایدتان نشود. از طرفی افرادی را دیده ایم که با چند پست اثرگذار و محتوایی اثر بخش مورد توجه مردم است تولید کرده اند.
چگونه محتوای با کیفیت تولید کنیم؟ وقتی کسب و کار شما زیربنای خوبی دارد و مقدمات بازاریابی محتوا را درک می کنید پس آماده تولید محتوا ای هستید که مردم به آن اهمیت می دهند. کمیت اهمیت ندارد تأثیر گذاربودن مهم است. در این بخش می خواهم به شما نشان دهم که چگونه باید محتوایی اثربخش که مورد توجه مردم است تولید کنید. خب پس بیایید شروع به تولید محتوای با کیفیت کنیم اگر محتوای شما با کیفیت نباشد توجه مردم را جلب نخواهد کرد علاوه بر اینها محتوای بی کیفیت یکی دیگر از دلایل اصلی شکست در بازاریابی محتوا است.
۷ راز مهم برای داشتن یک محتوای با کیفیت
۱) نگران خارج شدن از گوشه تان نباشید
محتوا نباید کسل کننده باشد باید محتوایی تولید کنید که به جامعه مخاطبانتان چیزی مفید اضافه کنید مثلاً اگر یک طراح وب هستید ممکن است کدنویسی مخاطبان شما را به وجد نیاورد و موفقیت چندانی کسب نکنید باید ببینید چه کسانی عضو ایدهآل جامعه مخاطبان شما هستند و چه چیزی آنها را به وجد می آورد مثلاً سئویا …سئو شده برای آنها جذاب تر است پس برای آنها در این زمینه تولید محتوا کنید.
۲) به جامعه مخاطبان خود اهمیت بدهید
از آنها در مورد مشکلاتشان به اینکه چه کمکی می توانید به آن ها کنید جویا شوید بپرسید که از چه محتوایی خوششان می آید و توجه کنید که چه چیزهایی را به اشتراک می گذارند.
۳) سخاوتمند باشید
بازاریابی محتوا تمرین اعتمادسازی است. هرچه سخاوتمند تر باشید بهتر است.
۴) شفاف تر باشید .
یک روش طبیعی تولید محتوا و اعتمادسازی شفاف بودن است شفاف و رو راست بنویسید.
۵) بیشتر مخالفت کنید
وقتی چند محتوای متداول ایجاد کنید شما یک چیز در تولید محتوای تان کم دارید وقتی همه جوجه اردک ها زیبا باشند دیگر لطفی ندارد ولی وقتی در مورد جوجه اردک زشت داستان میگوید نظرها به شما جذب می شود مثلاً سگ بنفش یا کتاب گاو بنفش همه در پی این هستند که سگ و گاو بنفش هم داریم و این روی محتوای شما را هایلایت میکند
۶)عملگرا تر باشید
با عملگرایی و کمک صادقانه به افراد خودتان را به چالش بکشید و ساختن چیزی که برای افراد جالب باشد یک مسئله است و ایجاد چیزی که واقعاً مفید باشد مسئلهای دیگر
اگر محتوایی تولید کنید که واقعاً قابل اجرا و پیگیری باشد مورد استفاده قرار می گیرد مثلاً….زدن آرنج
به این فکر کنید که مردم چگونه از محتوای تان استفاده می کنند.
۷) داستان بهتری تعریف کنید
داستانها قویترین و تاثیرگذارترین محتوای تولید شده هستند. این انگیزه میتواند از طریق شوخی، تعجب یا شوکه کردن و…باعث سرگمی شود پس این کار را با تعریف داستانهای خوب انجام دهید. قصهگویی روشی عالی برای جلب و حفظ توجه مردم است.
یکی از بهترین شاخص هایی که نشان میدهد شما در حال انجام این کار هستید بازخوردهایی است که به دست می آورید
از حرفهای مردم
انگار این پست را برای من نوشتید
دقیقا من هم روالم مثل شما بود
و حرفهایی به این صورت که با شما همنوازی میکنند .در پی افرادی باشید که چنین نظراتی دارند آن وقت خواهید فهمید که در مسیر درست قرار گرفته اید
تولید صد ایده اولیه
وقتی تولید محتوا کردید و به اشتراک گذاشتید از بازخوردها متوجه می شوید که در پی کدام محتوا باید بروید پس ایده های مربوط به تولید آن نوع محتوا را……..
این مرحلهای است که شما کاملاً آگاه اید که چه نوع محتوایی را باید ارائه بدهید.
عنوان محتوا
عناوین( تیتر) یا…… کار محتوای شماست که در ابتدای کار قرار می گیرد عناوین دامنه وسیعی از موضوعات هستند که ما در محتوای خود پوشش میدهیم برای محتوای تان باید عناوینی پیدا کنید.
۱) توئیتر: یک کلید واژه که نشان دهنده کسب و کار شماست وارد کنید یک # جلوی آن بگذارید و ببینید مردم در مورد آن چی گفته اند.
Google analytics (۲
۳)ایمیل ها
۴)رقبایتان
۵)گروه ها/ تالارهای گفت و گو
۶)آمازون
۷)پادکست ها
۸)کورا
چگونه محتوا تولید کنیم؟
گام اول: موضوع خود را بنویسید.
گام دوم : یک شکل و یک آرزو (راه حل) برای موضوع بنویسید
مردم جذب محتوایی میشوند که مشکلی از آنها را حل کند و یا آرزوی را برایشان برآورده کند.
گام سوم: تا ۵ نوع محتوا انتخاب کنید . تولید محتوا انواع بی نهایت ای دارد
۱)بررسی موردی
۲)راهنما
۳)گردآوری
۴)چگونگی انجام
۵)چگونگی انجام ندادن
۶)اینفوگرافیک
۷)مقایسه/ مرور
۸)هزینه/قیمت
۹) لیست بهترین ها
۱۰) مبتنی بر داده های استخراج شده
۱۱)عقاید
گام چهارم : یک عنوان توصیفی پیدا کنید.
عنوان اول : ۷نکته که مدیران قبل از طراحی کاتالوگ باید بدانند.
عنوان دوم: ۶نکته که گرافیست هادر مورد طراحی کاتالوگ به شما نمی گویند.
عنوان سوم : ۱+۵ نظر در مورد طراحی کاتالوگ
گام پنجم : یک تله بگذارید
اطلاعاتی بهشان بدهید که خلاف عرف باشد
به آنها اطلاعاتی بدهید که…… کند
حقایقی را ارائه دهید که بر خلاف فرضیات شان باشد
به ایشان تضمین موفقیت بدهید
روی مخالفت های احتمالی شان را در نظر بگیرید و به آنها به طور مستقیم پاسخ دهید
حقایق جالب به آنها ارائه دهید
ترس های شان را شناسایی کنید و به آنها راهحل دهید
استانداردهای کیفیت محتوا
(چک لیست)
۱)مفید بودن
۲)خوانش آسان
۳)اعتبار داشته باشد
۴)از لحاظ احساسی مرتبط باشد
۵)فقط برای خودت تولیدمحتوا نکنی
۶)خاص باشد
۷)سخاوتمندانه باشد
۸)نوآور باشد
۹)اشتراک پذیر
۱۰)جالب
۱۱)طراحی با کیفیت
۱۲)جریان داشته باشد
(خواننده را از یک بخش به بخش دیگر ببرد )
۱۳)سرگرم کننده
۱۴)طولانی
محتوای سئو شده تولید کنید
تولید محتوا برای مخاطب مانند یک رستوران است که در آن حق انتخاب صبحانه دارند بگذارید تولید محتوا را به زبان بسیار ساده برای تان عنوان کنم فرض کنید کل شهر را برای صبحانه به غذاخوری (کافه ) خود دعوت کردهاید منوی شما چه میتواند باشد تخم مرغ خام ،نیمرو،تخم مرغ آب پز، تخم مرغ عسلی ، املت ، تخم مرغ قارچ و پنیر- خاگینه- تخم مرغ و پپرونی و…مسلماً و به صورت قطعی آنها می توانند همه نوع سفارشی داشته باشند و تخممرغ های متفاوتی را سفارش دهند و قطعاً هیچ کدام تخم مرغ خام را نمی خواهند و حتی سفارش هم نمیدهند همه دنبال تست کردن سایر موارد منو می باشند چرا که طعم تخم مرغ خام نه طعم جالبی است نه برای صبحانه گزینه مناسب می باشد و نه حتی کسی را می توانید به صبحانه تخم مرغ دعوت کنیم پس مراقب باشید که چه خورد مهمانان خود (مخاطبین ) می دهید. قطع به یقین کسی دوست ندارد تخم مرغ خام برای صبحانه میل کند. وقتی میزان تنوع اطلاعات و داده شما ( لیست منو) متفاوت باشد هر کسی بنا به ذائقه و تمایل خود یکی را انتخاب می کند. این مطلب در سخاوتمندانه بودن در تولید محتوا بسیار حائز اهمیت است.
بعد از تولید محتوا خود باید چه کنیم
نظارت بر تراکنش ها/ اشتراک گذاری ها/ دیدگاهها
اساسی ترین روش این است که کارآیی محتوای کنونی را ارزیابی کنیم
بعد از ۶۰۰ پست به جایی رسیدم که دیگر می دانستیم چه نوع محتوایی برای مخاطب خیلی خوب جواب می دهد.
در مورد محتوا شخصی عمل کنید- محتوا را تحت نام خودتان بنویسید عکس خودتان را اضافه کره و بیان خودمانی به کار ببرید. مشتریان عاشق این نکات هستند.
رقیبانتان را تحقیر نکنید، تحقیر نشانه ضعفه، دست انداختن دیگران اعتماد سازی نیست
-بهترن محتوایتان را به عنوان یک منبع قابل دانلود برای مشتریان خود قراد دهید (از طریق ثبت نام ایمیلی)
پادکست، ایمیل، نوشته،…
چگونه یک هنرمند خوب باشیم
۱-اسکرین شات ها ۵-اینفو گرا…..
۲-جدول و نمودار ۶-تصاویر اجتماعی نقل کردنی
۳-وبینار ۷-گیف های متحرک
۴-دوره های ویدئویی ۸-جلوه های تعاملی
تولید محتوای ویدئویی:
وب سایت و یوتویوب و اینستاگرام… اهمیت و ارزش محتوای ویدیوئی را نسبت به گذشته دو چندان کرده است را به خوبی به نمایش می گذارد.
کسب و کارها با ارائه ویدئو ها می توانند محتوای خود را به اشتراک بگذارند.
در دنیای امروز تولید محتوای ویدئویی جایگاه ویژه و بس ارزشمندی را به خود اختصاص داده ارتباط گرفتن با مخاطب آن هم از طریق محتوای طولانی شاید کاملا در یک محتوای متنی رخ ندهد.آآawarenessآهآآ