برندسازی شخصی


برندسازی شخصی / جایگاه سازی


برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ مجموعه کارها و مهارتهای منحصر به فرد شماست که باعث ایجاد حس مثبت در ذهن دیگران و به خاطر ماندن نام شما در یاد آنهاست. تلاش برای تهیه یک تصویر واضح از خود و تواناییهای شما باعث می شود که شناخت بهتری از خود و مهارتهای خود پیدا کنید.برند شخصی آن چیزی است که در مورد خود بیان میکنید .پس نیاز به خود قوی و قدرتمنددارید و این را هم یاد آور می شویم که هر چقدر برند شخصی خود را قویتر کنید به مراتب بیشتر به مراقبت از آن در بازار هدف نیاز دارید.برند سازی فردی توسعه و گردآوری یک برنامه بازاریابی شخصی در زندگی برای رسیدن به اهداف است.


اولین گام برای قرارگرفتن در مسیر برندسازی شخصی تعهد است و اینکه برای آینده شخصی خود نقش فعالی داشته باشید.این مسیر در واقع با باورهای مرکزی و دیدگاهای شما ارتباط مستقیم دارد.


خیلی جالب است که خود بدانبد که چه کسی هستید و اینکه چه میخواهید بشوید چه خوب است که ازخودمان سوالاتی از این قبیل بپرسیم اینکه من کی هستم و الان در چه جایگاهی قرار دارم؟ در زندگی شخصی و کاری چه کسی می خواهم بشوم؟فرق است بین آنچه هستید و انچه میخواهید بشوید

رویای شما بزرگنرین افکار مهم زندگی شما هستند پس آنها را عملی کنید

تبدیل شدن به یک برند شخصی

برای تبدیل شدن به برند شخصی و جایگاهی انحصاری باید معنی دقیق برند شخصی را دانست


برند شخصی :


ارائه و معرفی مهارتهای خود به شیوه ای خاص و متعهد در جهت برآورده کردن نیاز/ نیازهای مخاطب که هیچ کس دیگری نمی تواند در بازار هدف با شما رقابت کند. در واقع جایگاهیست که شما در آن نقش اول را دارید و این بخشی از دارایی و هویت شماست.

7 مرحله برند شخصی

در برندسازی شخصی یک ایده متمایز است که میتواند میزان جذابیت شما را بالا ببرد.البته ایده ای که تبدیل به پدیده شده و قابلیت اجرا را داشته باشد.

خوب بودن تنها کافی نیست.چه بسا افراد بسیاری که در زمینه کاری خودشان خوب هستند اما کمتر از استحقاقشان دریافتی دارند یا بیکار هستند. با طی کردن سیر برند سازی شخصی ، شما یاد میگیرید که چگونه با شناخت خود و بازار ، به محیط رقابتی نگاه کنید.در ابتدا بازار هدف را شناسایی و سپس اقدام به عمل کنید. برند سازی شخصی به ما نشان میدهد که چگونه بازار هدف را بشناسیم و چه اقدامی انجام دهیم .
در واقع چهار چوبی فراهم می کند تا بتواند یک برنامه بازاریابی شخصی به جای رزومه در زندگی شخصی و کاری تدوین کنید. برندسازی شخصی به شما یاد میدهد که چگونه از تکنیک های تبلیغاتی و سایر روشهای ارتباطی با بازار استفاده کنید تا یک هویت کلامی قدرتمند برای خودتان بسازید.این هویت کلامی قدرتمند شامل کلمات و اصطلاحاتی است که مختص شماست و در خاطره ها می ماند.پس قبل از اینکه اقدام به برندسازی شخصی کنید اولین گام این است که از خود بپرسید چه کسی میخواهید بشوید؟

تفاوت هایی که یک برند با یک محصول دارد چیست؟


برندسازی شخصی برای کسانی است می خواهند خودشان را بسازند ، برای کسانی است که در کارشان مشکل دارند و در آخر برای کسانی است که می خواهند چیز بیشتری در زندگیشان بدست آورند. موفقیت در کسب و کارو برند به این بستگی دارد که دیگران در مورد ما چگونه فکر میکنند.به این معنا که ما چه کاری انجام داده ایم و در قبال آن در ذهن مشتری چه جایگاهی داریم.
این جایگاه بر میگردد به میزان توانایی ما در ارائه خدمات.هر چقدر خدماتی را که میتوانیم انجام دهیم با توانایی و تمایز بیشتری انجام دهیم نشان دهنده میزان توانایی و تبحر ما در آن زمینه است.اینجاست که به اصطلاح میگویند طرف خدای این کار است. این کلام ازآنجا نشات میگیرد که احساس و ذهن مشتری را درگیر کرده باشیم و اینکه در پس زمینه اندیشه او حس مثیت به وجود آورده باشیم.در برندسازی شخصی باید پیشنهاد استثنایی چه در فروش و چه در ارائه خدمت در نظرداشت.
این کمک میکند تا در متمایز نشان دادن خودمان نسبت به رقبا برگ برنده ای داشته باشیم.در مسیر برندسازی شخصی مهمترین گزینه انتخاب درست بازار هدف است.منظور از بازار هدف انتخاب مشتری / مشتریان است.

 

تفاوت های یک برند با یک محصول

  • یک محصول فروخته میشود ولی یک برند خریداری میشود.
  • 2).محصول مجبور است که با کمترین قیمت عرضه شود ولی برند با قیمت بالاتر به فروش میرسد.
  • 3.محصول کالای رایج است ولی برند منحصر به فرد است.
  • 4).محصول ماندگاری زیادی در بازار ندارد ولی برند در خاطره ها میماند
    • 5.محصول در دراز مدت از مد میافتد ولی برند رشد و تکامل پیدا میکند و ماندگار میشود.
      • 6.محصول علاقه ایجاد نمیکند ولی برند سروصدا در بازار ایجاد میکند
        • 7.محصول فراموش میشود ولی برند در خاطره ها میماند.
          • 8.محصول صرفا محصول است ولی برند ارتباط حسی با مخاطبین خود برقرار میکند.
          • . ...
 
کاملا مشخص است که هر انسانی در ذهن خود دیدگاهها و ایده های منحصر به فردی نسبت به زندگی و کسب و کار دارد که آنها همان آرزوها و رویای افراد به حساب می آیند. آمال و آرزوها قدرت عجیبی دارند که نباید ار آنها غافل باشیم .یادمان باشد تقریبا هر چیزی دست یافتنی است پس شرایط خود را به محدودیتهای محیطی و اقلیمی و ... ربط ندهیم . همانطور که در ابتدای صحبت حرف از تعهد و نقش فعال در مسیر برند سازی شخصی زدیم.

آرزو یک قدرت انگیزشی بسیار قوی است که نباید از آن چشم پوشی کرد.

ویلیام بریجز و جان وایت

  • تفاوت برند و محصول
  • تفاوت برند و محصول
  • تفاوت برند و محصول
  • تفاوت برند و محصول
  • تفاوت برند و محصول
  • تفاوت برند و محصول
  • تفاوت برند و محصول

سوال


شایداین سوال به شما کمک کند که بهتر خود و توانایی های خود را بشناسید و یا حتی اگر بر روی کاری تسلط نداشته باشید حتما یادگیری و یا به سرانجام رساندن مهارتی را پیگیری کنید. این سناریو را به دقت بخوانبد و به سوال آن چندین بار عمیقا تامل و تفکر کنید و به آن پاسخ دهید.


در نظر بگیرید که در شرکتی مشغول به کار هستید .بعد از مدتها ، بحرانی صورت میگیرد که برای جلوگیری از ضررهای اقتصادی و سایر موارد به شما اطلاع میدهند که در لیست نیروهای تعدیل شده قرار گرفته اید و شغل شما در آن شرکت حذف شده و دیگر نیازی به شما نیست. با توجه به بازار نیروی کار و نیز وضعیت بحران ، چه تدبیری برای مدیریت کاری و درآمد خود در نظر میگیرید؟ آیا منطقی است که بنشینید و منتظر تلفن از شرکتهای کاریابی باشید؟ آیا مطمئن هستید که شرکتهای کاریابی دقیقا شغل مورد نظر شما با همان میزان دستمزد پیشنهادی را برایتان انتخاب میکنند و از اینها گذشته در این مدت انتظار چه بر شما خواهد گذشت ؟ برای تامین مخارج زندگی و رفاه خود چه میکنید؟ فرآیند تصمیم گیری با این سوال آغاز میشود که : من چه می خواهم؟

وقتی شما خودتان را متمایز نمیکنید افراد دلیلی برای انتخاب شما نخواهند داشت. برای برندسازی میتوانید از خیلی چیزها الهام بگیرید .مثلا مجلات، رسانه ها در حوزه کسب و کار خودتان را دنبال کنید و ارزش های پیشنهادی را برای برند خود ترفیع دهید.

هویت بصری برند شخصی

معنای واقعی هویت بصری برند شخصی چیست؟

هویت بصری برند یعنی اینکه شما خودتان را چگونه ارائه میکنید یا خودتان را چگونه معرفی میکنید.در واقع برقراری ارتباط بین درون و بیرون شماست که این سبک نگرش، ریشه تاریخی دارد.شاید این باور کمی سطحی و ناعادلانه باشد، ولی آنچه در واقعیت وجود دارد این است که شما در معرض دید هستید و هر برندی را از روی ظاهر آن نیز قضاوت میکنند.ساده تر بگویم اولین سوژه دیده شده از برند همان ظاهر برند است و این بخش اولین مرکز توجه برای مخاطب به شمار می آید چرا که

زیبایی جسم معادل زیبایی روح است

البته اشنباه نکنید که ظاهر در سطح اولیه قرار دارد . همانطور که بزرگان گفته اند "نه همین لباس زیباست نشان آدمیت" اما از حقیقت هاله جذب هم نمیتوان گذرا عبور کرد.

هر برندی از 3 لایه تشکیل شده است

که هر کدام از این موارد یکی ارزشمند تر از دیگریست . یک چرخه ایست که ارزش دیگری در پی قدرت دیگریست و سلسله وار به هم مرتبط هستند.برای داشتن برند مطرح ، باید روی هر 3 لایه به یک میزان تمرکز کرد و آنها را پرورش داد در نظر اول وقتی یک فردی جذاب به نظر می رسد بقیه جنبه های او هم مثبت تلقی می شود.پس علارغم تناقض هایی که در این زمینه وجود دارد در زمینه برند شخصی باید اصولی را در مورد هویت بصری برند در نظر داشت و آنها را رعایت کرد.همانطور که در حوزه برند محصول ، بسته بندی و طراحی آن به عنوان اولین لایه معرفی برند و محصول به حساب می آید و در همان لحظه اول ، تاثیر و ماندگاری زیادی از برند را در خاطر بیننده بر جای میگذارد ، درمورد برند شخصی هم هویت بصری جایگاه ویژه ای دارد.طراحی و بسته بندی محصول روش سریع برقراری ارتباط و حامل پیام برند است

هویت بصری ، زبان بین المللی برند است.

توجه کنید که آدمهای معروف و سرشناس ومدیران برندها از هر چه می پوشند یک پیامی را منتقل میکنند.از کفشی که می پوشند ،ساعتی که به دست میبندند، نحوه لبخند زدن ، میکاپ ، مدل مو و بستن روسری ، نحوه نگاه کردن ، ژست های عکاسی و حتی نوع اتومبیلی که سوار می شوند هرکدام حامل پیامی به دیگران هستند.
ین خاصیت هویت بصری برند است که مشخص میکند گران است یا ارزان، شوخ است یا جدی، معمولیست یا تاثیرگذار این همان هویت بصری است که می تواند درهمان بدو ورود و در معرض دید قرارگرفتن خود را در محیط و بازار کاملا متمایزنشان دهد.همانند زنجیر طلایی که آویزی از برلیان بر آن خود نمایی میکندو در همان لحظه چشم بیننده را به خود متمرکز و ارزش و قیمتش را از پشت ویترین به زبان خود بیان میکند. رنگ رخسار خبر میدهد از سر درون این جمله یادآور نکات اساسی است که در مبحث برند سازی با آن مواجه هستید و دقت نظر خاصی بر روی مفهوم آن باید انجام دهید و آن اینکه ظاهر برند با درون برند همسان و تطابق داشته باشد .به همین دلیل است که تاکید دارم که بر روی هر سه لایه برند به طور یکسان تمرکز و پرورش داشته باشید که یکی بر دیگری غالب نشود و برندی پوچ و یا کم ارزش معرفی نکند.

فروشگاه