نوشته مقاله ۱/۱
آگوست 12, 2019good design
آگوست 12, 2019
تاثیر طراحی گرافیک در بسته بندی
یکی از مباحثی که در جلسه مشاوره با تولید کنندگان محصولات مطرح می شود این موضوع است که چرا محصولات آنها فروش خوبی ندارد .با وجود اینکه کیفیت و قیمت آنها مناسب و مورد قبول بازار است.جا داره در اینجا به داستان واقعی دو شرکت A , B که پمادهای تسکین دهنده درد را تولید میکردند بپردازیم. شرکت B در مراجعه اولیه اعلام داشت که خصوصیات محصولش و مواد به کاررفته در آن ازکیفیت بهتر و مطابق یا استاندارهای امروزی و دانش نو نسبت به محصول شرکت A می باشد ولی با وجود این مزایا و قیمتی همسان با قیمت رقیب میزان فروش او کمتر است؟ پس از بررسی های متداول در یک نظرسنجی از رده های سنی مرتبط متوجه موضوعی شدیم که دانستن آن قطعا برای شما خالی از لطف نیست. در بین افراد حرفه ای و متخصص که کمپین های بازاریابی و تبلیغات و فروش را طراحی میکنند یک قانون بسیار مهم وجود دارد که ۹۵% خرید ها احساسی انجام میشود.و این افراد کل این فرآیند را با این محوریت طراحی میکنند.
تا ۱۵ سال پیش سبک زندگی مردم ایران به گونه ای بود که بسته بندی در خرید آنها تاثیری نداشت.اما در روزگار اخیر این سهم درصد بیشتری را به خود اختصاص داده است. اگر میخواهید بفروشید احساسات مخاطب را درگیر کنید.بسته بندی آنقدر اهمیت دارد که می توانیم بگوییم محصول همان بسته بندی است.طراحی بسته بندی عامل بسیار مهمی برای تحریک و اقدام به خرید است به طوریکه علم روانشناسی ثابت کرد که بسیاری از هایپرها و مارکتها بسته بندی هایی که طراحی زیبا یی دارند را در قفسه های ورودی فروشگاهی برای چشم انداز زیبا و جذب مشتری قرار میدهند